Swedbank “äger” mest bland ungdomarna

Lunarstorm har gjort en av sina enkäter om hur användarna tänker på det här med bankaffärer. 12 000 användare mellan 15-25 år har svarat på frågor om sin privatekonomi. Jag tror, i likhet med DNs journalist, visserligen att många av svaren beror på ålder snarare än varumärkespreferenser, liksom en stor del av distans från den verklighet som bankaffärer finns i. Därför är knappast svaren om att möjligheten till att göra bankaffärer via nätet inte slår högt hos de yngsta. Däremot är det intressant att en av de få banker som gjort reklam faktiskt också blir den bank som “äger” mest. (DN – Ekonomi)

Jag tror knappast att det är en tillfällighet att just Swedbank får högsta preferensen i en grupp vars erfarenhet av bankaffärer är mycket små. Däremot är knappast de som svarat några som missat den reklamkampanj i alla medier som Swedbank kört. Långsiktigt varumärkesjobb.

Related Posts

2 thoughts on “Swedbank “äger” mest bland ungdomarna

  1. Sven

    Svedd bank äger…jodå..Kommer inte ifrån det faktum att svedd i vardagligt tal betyder bränd och att färgen i dessutom är brandgul gör inte saken bättre…det blir liksom bränd bank hur men än vänder sig…lurigt detta med språk…hm..

  2. Admin Researcher Post author

    Du är rätt tjatig Sven.
    Uppenbarligen så bevisar det här att du och några till helt enkelt har fel – och att det har fungerat.

    Skaffa ett liv och lite ad-visory.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *