Lokalt och högupplöst

MySpace tänker starta lokala versioner av sin community. Kanada och Mexico är först ut, men diskussioner pågår också med Kina. (Financial Times)

Knappast något nydanande – det är samma sätt som Google valde när de vann sökmotorskriget. Ett måste för att kunna kapitalisera på mer regionala annonsintäkter.

Discovery satsar på högupplösta rörliga bilder i utomhusreklam. Ett test är på gång i New York och till detta kommer också olika bluetoothtjänster liksom interaktiva möjligheter att knytas. (Adweek). I en lång och intressant artikel om hur de nya medierna förändrar annonsörernas verklighet eftersom konsumenternas mediaintag blir mer och mer fragmenterat målas också en bild upp att det inte i sig är tekniken som måste förändras utan sättet som annonsörena möter sina målgrupper. (Resoner).

Studenter på Kingston University, Central Saint Martin’s College, Leeds Metropolitan University och University of Central England ska få lära sig hur en viral kampanj byggs upp. Det är Channel 4 och Boreme.com som ligger bakom idén. (BBC NEWS)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *