Tjugo procent förstört

Analysföretaget Invent Observer har gjort en kontroll av utomhusreklamen, vilket visat att tjugo procent av reklamen är skadad. Visserligen är det hela ett försök att sälja in sin metod för att kontrollera och verifiera kvaliteten för reklamen, men det hela innebär att företaget som handlat upp reklam av CC eller JCD helt enkelt inte får ut allt som de betalat för. Det innebär också sk “bias” för de olika mätmetoder som används av såväl mediebyråer som av utomhusföretagen själva.

Clear Channel lyssnar, men verkar inte så intresserade. JCDecaux har inte ens ett intresse av att lyssna. De tror att deras produkt är perfekt vilket vi har bevis på att den inte är. (Dagens Media)

Och det lär inte bli bättre av att det nu går rykten om att JC Decaux kanske kan komma att köpa upp Clear Channel. I Sverige skulle det innebära ett fullständigt monopol på utomhusannonsering. (Resumé)

Related Posts

One thought on “Tjugo procent förstört

  1. Jakan

    Äntligen tar Invent Observer ett steg närmare en förbättras syn ute på stan då idagsläget bara ser förstörda och sönderrivna annonser som aldrig åtgärdas. JCDecaux och ClearChannel missar gång på gång hur det verkligen ser ut! Kan inte fatta att företag ens betalar utan att veta hur förjävligt det ser ut! Ta en titt själva! Over & out / J

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *