Att tänka rätt – att gilla sin kund

Något som borde vara självklart – att faktiskt se till att ge sina kunder upprättelse om något går fel. Läs La Reinas diskussion runt hur Posten hanterar ett ärende jämfört med hur företaget Lush hanterar ett misstag.

Statliga posten är fortfarande inne i ett felaktigt tänkande – insidebox där företagets eget administrativa intresse är större än intresset för sina kunder. Lush visar på ett outsidebox-tänkande, där den extra kostnaden för att ge kunden något extra är minimal gentemot att förlora kundens förtroende, och därmed riskera ett negativt word of mouth-rykte.

Related Posts

2 thoughts on “Att tänka rätt – att gilla sin kund

  1. MG

    Jag jobbar inom Posten och kan bara instämma. Pinsam hantering av reklamationer, undermålig syn på kundservice, en rigid syn på marknadskommunikation m.m. är bara några saker som får mig att vilja byta jobb varje dag.

  2. Drottningen

    det jag glömde sura över var ju dessutom att det är intressant att posten inte ens försäkrar sina egna försändelser. Valmöjligheten att få det skickat som rek finns inte ens.

    Alla ska med, alla ska göra lika.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *