Perfekt placering?

Motorola och Dolce Gabbana har co-brandat en RazrV3-telefon och hur gör man för att skapa buzz? Självklart ser man till att kändisar får tillgång till telefonen. I det här fallet väljer man uppenbarligen att ge den till glamourbabes typ Victoria Silvstedt som påpassligt använder den när en nyhetsfotograf är i närheten.

silver210.jpg

(Aftonbladet)

Det känns som en vettig cobranding. DG är lika mycket accessoirer som det är kläder och en mobiltelefon är idag mycket av en accessoir – ett nästintill funktionellt smycke. Är det ett win-winsamarbete? Ptjaa, DG kan vinna en publik bland fashionistas. Samtidigt känns varken DG eller Silvstedt som designens högborg vilket Razr försökt att vara. Å andra sidan har man produktplacerat Razrn bland annat hos Pink och i andra mer glamouraktiga situationer. Razr blir genom samarbetet med DG mer bling-bling vilket de kanske vill bli.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *