Canal+ använder sig av AMS i marknadsföring

Canal + har genomfört en viral kampanj och är antagligen först med att medvetet använda sig av AMS.se. I bloggosfären har annonsen där kanalen söker zombiejägare snurrat i snart ett dygn och ärligt talat – att använda en sån tråkig och fyrkantig kanal som en platsannons på AMS.se gör att även en räv som jag faktiskt gick på det. I vilket fall så kopplade jag det inte till att vara ren reklam för deras nya programserie “Masters of Horror”.

Jag får skylla på feber eller helt enkelt lyfta på hatten för en väl genomförd viruskampanj i stealthmode.

Ännu roligare är att det är folk som uppenbart tagit det hela på allvar och sökt “jobbet”.

En skriver att han har “bred erfarenhet från zombies och deras vanor, svagheter och beteende”. Många av dem som söker är väldigt seriösa. Flera har militära kvalitéer.

(Dagens Media)

Related Posts

4 thoughts on “Canal+ använder sig av AMS i marknadsföring

  1. Pingback: deep|edition » Blog Archive » Sök jobb på AMS.se

  2. gina

    Man måste ge cred för dem för detta, helt suveränt, och
    det lär nog komma fram vem som är geniet bakom kampanjen…

  3. Admin Researcher Post author

    [Comment ID #11651 Will Be Quoted Here]

    Deras byrå är Waters Widgren. Mediebyrå är OMD.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *