You Tube dmca:r bloggkollega

You Tube har börjat att straighta upp sin act. Coolz0r har fått lov att hitta någon annanstans att lägga upp reklamfilmer på efter att en reklambyrå valt att tro att reklam bäst ses på köpt mediaplats.

Thank you, LyleBailie International. If I ever come across any other of your campaigns I’ll refuse to write about them. You guys genuinely suck. As far is I’m concerned, your agency doesn’t even exist anymore, despite the nice work you’ve delivered in the past. Didn’t even bother to send me a note? Tsss. And this after a year? You guys sure work fast. Not.

Jag vet själv hur jävla stressad man kan bli när ett stort företag skickar cease and desist-noter till en. Och som varumärkesstrateg anser jag nog att företag borde fundera över om man inte ska utnyttja publicitet när man får den? (Marketing Thoughts)

Vad tycker ni? Kan man verkligen säga att reklamfilmer är samma sak som exempelvis en låt? Borde det inte ligga i såväl marknadsförarens som kundens intresse att få ut sitt varumärke via alla reklambloggar och YouTube-användare? Självklart förutsatt att det används på ett neutralt eller positivt sätt.

Related Posts

2 thoughts on “You Tube dmca:r bloggkollega

  1. Siavosh Zarrasvand

    Svar på din fråga: Möjligt.

    Men då återkommer jag med en inbjudan till frukostseminarier så fort mitt nya IT-bolag är uppe om cirka 1 månad. Vi sitter förövrigt hos Veritas Communication och Rewir =)

  2. Admin Researcher Post author

    [Comment ID #11234 Will Be Quoted Here]

    Är jag i Tjockholm kommer jag gärna :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *