Tillskott i träningsfloran

Om man jämför de två koncepten som finns för olika träningsdrycker så vinner väl ändå Gainomax på knockout. Friggs Body Check där en seg tennisboll blir övertygad från två paket Body Check känns extremt trist. Gainomaxs tagline “Bananas is for monkeys” växer hela tiden och har den sköna laterala förflyttningen – konceptet är stabilt och därför behöver man inte säga saker rätt ut. Saatchi & Saatchi gör rätt.

apan_stor.jpg

Sen förstår jag inte de företag som satsar stort på TV-reklam men sedan gör som Body Check (som ägs av Friggs) – att man inte lagt ut reklamen på hemsidan!

Related Posts

2 thoughts on “Tillskott i träningsfloran

  1. Tomas Nihlén

    Jag håller med angående att man borde utnyttja precis alla kanaler för att få ut sin reklam. Distribution via Internet är dessutom så billigt att det är dumt att missa (nästan) gratis reklam.

    Konsumenter som gillar reklamen ska lätt kunna få tag på allt reklammaterial och extra material så lätt som möjligt.

    Sony tycker jag är bra på detta också med deras reklamblog för den nya Braviareklamen
    (http://www.bravia-advert.com).

    Tomas – http://www.trendency.net

  2. Admin Researcher Post author

    Sony gör det bra: Researcher » Blog Archive » Länge leve reklamen

    Jag är dock inte överraskad att företag gör såna markanta missar som Friggs nu gjort. Det är inte sällan som man möter kunder som tycker det här med Internet ligger längst ned på prioritetslistan. Vilket är synd eftersom de då inte får ut den fulla effekt som en brett integrerad mediemix kan ge.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *