OMD spanar

OMD har ett gäng korta spaningar som är mycket matnyttiga. För att korta ner det ännu mer:

  • Internet fullbokat i höst. Internetannonseringen börjar få samma problem som TV-mediet haft. För lite reklamplats.
  • Nätet smälter samman medierna. Gränserna mellan konsument och varumärke suddas ut. Lovemarks får hjälp av kreativa brand evangelists. Tidningarnas printeditioner och deras sajter blir lika viktiga. Samarbeten för att effektivisera innehållsproduktionen ökar och traditionella tidningar blir webb-tvleverantörer, radiostationer och försäljningskanaler.
  • Hybridsajter växer. Gränsen mellan sajter för spel, chat, social networking, musikdelning etc. suddas ut. I allt detta ingår advergaming och andra produktplaceringsformat.
  • Internetgenerationen växer upp. De sociala nätverken fortsätter att vara viktiga även för äldre.
  • Konsumenterna kommer vara med och förädla produkterna och tjänsterna. Konsumenterna genererar innehåll och skapar buzz för produkter. Avatarerna är här för att stanna. Och Internet är grunden för allt.

Läs mer på OMD nyhetsbrev.

Related Posts

One thought on “OMD spanar

  1. Pingback: Beta Alfa 2.0 » Internet är fullbokat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *