Ready for take-off

Dagens Industri är först ut att göra reklam på Sturups flygledartorn. En 400 kvadratmeters vepa kommer att marknadsföra affärstidningen till mer än en miljon årliga resenärer. Lennart Björk, flygplatschef på Malmö-Sturup Airport förklarar tilltaget:

Vi undersöker alla innovativa affärsmöjligheter för att öka våra kommersiella intäkter bland annat inom reklamförsäljning och uthyrning av lokaler.

Cirka 75 % av inrikesresenärerna som rör sig på Sturup varje år räknas som affärsresenärer och DI:s marknadschef Sören Sunmo menar att det är en självklarhet att testa den nya reklamplatsen:

Flygplatser är ställen där många av våra läsare finns och där ska även vi finnas.

(Newsdesk och Malmö-Sturup Nyhetsbrev).

Och Metro har intervjuat tf flygplatschef Mats Lindell om det hela och han menar att någon H&M-reklam blir det antagligen inte.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *