Lila är kaffe

Löfbergs Lila väljer att inte kräva att Färjestad har lila matchtröjor. Detta av rädsla för att den lila kulören (som Löfbergs Lila har lyckats att skydda) kan komma att kopplas mer till hockey än till kaffe. Kathrine Löfberg, marknadschef på Löfberg, förklarar:

Vi har gemensamt kommit fram till att det är viktigt att vi nu utvecklar våra varumärken var för sig. Vi måste värna om att folk fortsätter att förknippa lila med kaffe och inte med hockey.

(Supermarket)

Över(l)ilat beslut sannerligen. Lite för enkelt tänkt av Löfbergs som härmed tappar sin starkaste profilering av sin färg. Ungefär som att Kexchoklad skulle bli rädda för att rutmönstret blir synonymt med utförsåkning…

Related Posts

3 thoughts on “Lila är kaffe

  1. Mi

    dessutom är det väl inte precis samma kundgrupper som tittar på hockey som dricker kaffe.
    Fast då kan man ju iofs ifrågasätta hela sponsringen av ett hockeylag..

  2. Magnus

    Jag har faktiskt jobbat med mannen som tagit fram den lila färgen och dängan “Kaffet med det lila extra” så det så. Om någon vill veta vilken pantone färg det är. ;)

  3. A.

    Varumärkesstrategi i all ära. Det är för djävligt. Glennert, vad har du gjort? Omförhandling av ett sponsorsavtal och färgen får stryka på foten. Vore jag värmlänning hade jag i bästa fall legat i koma nu. Vad händer med Färjestads varumärke? Är inte klubben förknippat med sina lila matchtröjor? Svart är så tråkigt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *