Ibland blir det väldigt galet

JC:s reklam med Carmen Electra visar sig fullkomligt missa målet – en undersökning från Quickwise visar att de som gillade reklamen mest var män 50+ medan unga kvinnor tyckte den var rejält sexistisk och ett stort antal upplevde den så negativ att det påverkade deras önskan om att handla på JC. (Dagens Media)

När jag såg reklamen så skakade jag på huvudet. Det här kändes fullkomligt vansinnigt och tråkigt eftersom JC förut gjort väldigt bra reklam. Två saker: Carmen Electra är knappast en celebritet som appellerar till dem som är JC:s målgrupp. Electra är gårdagens nyhet liksom. Och varför välja att flytta sin position inom marknadsföringen så mycket som man gör: från “The Store”-konceptet till det här som inte känns speciellt intressant.

Dock visar andra siffror på att kampanjen med Carmen Electra gett JC de högsta siffrorna hittills när det gäller reklamerinran och försäljning. Tyvärr kan jag inte berätta mer på grund av Dagens Medias sugiga internetpolicy.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *