Resumé har valt att försöka få webben att likna printeditionen när de nu äntligen förändrade sajten. I en intervju med Bonnier Tidskrifters AD Nino Björklund visar det sig att idén är Viggos… (Cap & Design)
Precis som när det gällde printeditionen så är det väldiga diskussioner om webben. Fr a är det typsnitten “Machine Resumé” ((En lätt omritad Machine.)) som får många att rynka på näsan. Själv gillar jag det.
Bra. När Murdoch köper MySpace för att göra om hela imperiet till cgm (consumer generated media), och BBC i går annonserade att dom också gör cgm (citizen generated media) så gör Resumé en tryckinspirerad grej…som dessutom verkar missat poängen med RSS (ja, ja – det finns en plutt som få fattar).
Tack och lov finns det Researcher och andra mer framsynta och insiktsfulla platser att hänge med i reklamforsen på.
Jag lyckas inte skicka en trackback, så här är länk till min kommentar:
http://www.kullin.net/arkiv/2006_04_01_mc.html#114604897062116309