Driv med dem

Jag stödjer alla som driver med dåliga telemarketers (trots att jag generellt anser att telemarketing är en bra relationsmarknadsföring om den används på rätt sätt). I sin krönika skriver DI:s Tomas Linnala om hur han valt att driva med en del telemarketers:

Någon månad senare ringde en ung kvinna som frågade om hon fick ”tala med den som ansvarar för hushållets inköp av rengöringsartiklar”.
Jag hade kunnat svara något i stil med att vi är miljövänner och därför bojkottar rengöringsartiklar, men man har ofta lite svårt att finna sig när en sådan där innantilläsande och påstridig person helt oväntat attackerar. Men efter ett tag gaskade jag upp mig.
Hon la faktiskt på luren efter bara några minuter med orden: ”Du är ju sjuk!”

Linnalas bästa knep är:

  • Utnötning
  • Ignorera
  • Chocka
  • Ifrågasätta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *