Reklam som motsvarar det värde den här artikeln i Aftonbladet har för Mediamarkt. Att få in följande i ingressen i en artikel är värt motsvarande en jättekampanj i både TV och print:
Den tyska lågpriskedjan Mediamarkt ska öppna 30 butiker i Sverige. De säljer platt-tv till priser som är 25 procent lägre än de svenska elektronikkedjorna.
Det är fr a intressant att Aftonbladets journalist väljer att jämföra priset i företagets tyska affärer med priserna hos de svenska kedjorna. Detta trots att det senare i artikeln påpekas att priserna antagligen inte kommer bli lika låga när Mediamarkt öppnar sina affärer i Sverige.
Gott jobbat av Mediamarkt. Taskigt jobbat av Aftonbladet med prisjämförelserna.
Fler som har tilltro till Mediamarkt:
“Troligtvis är Elgiganten och Mediamarkt de två stora. Onoff finns nog inte kvar på det sättet som de gör i dag, knappast Siba heller. De kommer i alla fall inte att finnas kvar allihop.”
http://itbranschen.idg.se/ArticlePages/200512/07/20051207112012_ITB360/20051207112012_ITB360.dbp.asp