Brats oroas av reklam

Scholz & Friends har skapat lite oro bland bratsen. Affischerna rivs ner och en del från de stadsdelar som direkt och indirekt nämns har oroat sig för bilden som ges av deras “ungdomar”. Idén är att lyfta fram Fly Nordic som ett bolag med bra priser och god service. Enligt byråns VD handlar det om att bygga ett demokratiskt varumärke. Och han välkomnar uppmärksamheten eftersom det visar att de lyckats göra något åt den normalt rätt ensidiga flygbolagsreklamen. (Resumé)

Related Posts

7 thoughts on “Brats oroas av reklam

  1. Jonas

    Jag tillbringar en del tid i tunnelbanan (även på stationer i stadsdelar där tavlorna ev skulle kunna upplevas provocerande) och har inte sett en endaste en som varit förstörd på något vis. Därmed är det dock inte empiriskt bevisat att skyltar blivit förstörda.

    Det är dock ett rätt kool rykte, kolla reklamen är så stark att folk river ned den, typ.

  2. Jonas

    Därmed är det dock inte empiriskt bevisat att skyltar inte blivit förstörda, menade jag. Dags att gå och lägga sig…

  3. A.

    Det är för djävligt! Reklamare gör narr av mina Lyle & Scott-tröjor… Vad ska man nu ha på sig i förorten???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *