Scholz & Friends har skapat lite oro bland bratsen. Affischerna rivs ner och en del från de stadsdelar som direkt och indirekt nämns har oroat sig för bilden som ges av deras “ungdomar”. Idén är att lyfta fram Fly Nordic som ett bolag med bra priser och god service. Enligt byråns VD handlar det om att bygga ett demokratiskt varumärke. Och han välkomnar uppmärksamheten eftersom det visar att de lyckats göra något åt den normalt rätt ensidiga flygbolagsreklamen. (Resumé)
Jag tillbringar en del tid i tunnelbanan (även på stationer i stadsdelar där tavlorna ev skulle kunna upplevas provocerande) och har inte sett en endaste en som varit förstörd på något vis. Därmed är det dock inte empiriskt bevisat att skyltar blivit förstörda.
Det är dock ett rätt kool rykte, kolla reklamen är så stark att folk river ned den, typ.
Därmed är det dock inte empiriskt bevisat att skyltar inte blivit förstörda, menade jag. Dags att gå och lägga sig…
Det är för djävligt! Reklamare gör narr av mina Lyle & Scott-tröjor… Vad ska man nu ha på sig i förorten???
haha…jag tycker den är så skön…vaddå riva ner? Mnja möjligen för att skaffa ett konstverk till ghettot :P
A. Du får ta och investera i några Skull & Bones istället :)
En tacksam målgrupp att slå mot i reklamen och komma undan med det. Få andra grupper förutom bratsen, stordirektörer och möjligen politiker kan man göra narr av och slippa folkuppror..
T – http://www.trendency.net
Skulle vara reklamare då Tomas :)