Spelar ingen roll

Reklamfeber har precis som jag reagerat mot den kampanj som finns på McDonaldsrestauranger: Player Escort. Bilden är av ett barn som tittar upp mot en vuxen – allt i siluetter. Oavsett hur vanligt det hela är i fotbollsvärlden och hur god intentionen är så blir det fel. Om en enda person reagerar negativt över, om så långsökta, pedofilvibbar har kampanjen misslyckats. Det hotar därmed varumärket som kör kampanjen. Det går inte som marknadsförare, att försvara det hela med att antingen argumentera att alla som ifrågasätter bilden och ordvalet har “snuskig fantasi” eller att det är ett vanligt sätt i fotbollsvärlden – att unga spelare eskorterar in de äldre spelarna.

Related Posts

2 thoughts on “Spelar ingen roll

  1. Pingback: Beta Alfa 2.0 » McPeddo ser inte ut som ett happy meal

  2. Pingback: load » » Följ inte med den fula farbrorn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *