Rå byrå

Studenter från Berghs SOC, Forsbergs och andra skolor går samman och startar en “ung byrå för ung marknadsföring”. I bakgrunden står tidningen Chili, Ungdomsbarometern och Cosmos Communications. Tanken är att de unga kreatörerna helt enkelt är bättre på att marknadsföra saker som har en ung målgrupp. Byråns usp menas vara

Genomssnittsåldern är 24 år. Nio av tio är födda på åttiotalet.

(Resumé)

Och? Det känns delvis lite som en nyhet Resumé borde känt att knappast var något nytt. Sen undrar man hur man tänker när man anser att det är speciellt att nio av tio är födda på åttiotalet. De unga de ska rikta sig mot är födda på nittiotalet…

Related Posts

One thought on “Rå byrå

  1. Jonas

    För att förstå unga måste man självklart vara ung, för att förstå, låt säga, elefanter måste man således vara elefant…

    Håhå, jaja, det är tur att inte t ex sjukvårdssvängen har samma syn på kompetens som reklambranchen. Tänk dig hur det skulle se ut på en barnavdelning.

    Visst arbetar vi i en härligt ängslig bransch?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *