Och nu blir det reklamfilm igen

Rolig reklam utifrån vardagsfunderingar: HP – where do deleted pictures go
Se VW:s nya reklamspots med Peter Stormare som en lätt nazi-bögig tysk som ogillar dåligt pimpade bilar: Unpimp Your Ride I, Un-pimp Your Ride II och Un-pimp Your Ride III. Rätt sjukt – bra. En annan reklamfilm för GTIn är något helt annat: Fast/Cop
Första ensekundsspoten? 1 second commercial. Nej, inte enligt Adweek – redan 1998 gjorde Master Lock en ensekundare.
Weird Xbox Live Ad – weird är rätt ord.

Uppdaterat: Enligt allas vår källa till visdom och fullkomlig nördig reklamkunskap – Adland – så har Adweek fel: redan 1993 gjordes den första ensekundaren:

Back in 1993 the Guniess book of Records aired the world shortest ad, which was one second. These days, if you want to get into the Guniess book of Records you need to beat the more recent record holder Tharanga Ramanayake who created a campaign with 12 different versions of ads for MuchMusic, all only 1/60 of a second, or half a frame long that aired in 2002. The previous record holder was a feature film in comparison, it was 4 frames long and aired on KING-TV’s Evening Magazine (USA) on November 29, 1993 and advertised Bon Marche’s Frango sweets.

(AdLand)

Det börjar mer likna neuro-marketing snarare än reklamspots…

Related Posts

4 thoughts on “Och nu blir det reklamfilm igen

  1. Pingback: load » » Bludder

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *