Ett exempel på a) att Apple aldrig slutar att göra annorlunda reklam b) att utomhusreklam kan göras intressant. Små kartongplastkopior av iPod Nano att ta med sig. Inte för att det direkt är någon större personlig vinst men det är rätt cool: Cult Of Mac Blog har bilderna.
Nu blev jag lite besviken på Reasearcher, verkar inte som om ni gjort er research.
a) Detta är ingen nyhet, artikeln ni länkar till är nästan en månad gammal
b) Det är inte kartongkopior, det är plast vilket står tydligt när man läser hela artikeln
Oavsett gammal eller ny nyhet så tycker jag att reklamenheten är så förbaskat bra. Man kanske skulle ta å köpa en sådan där nano-mackapär…
Well. Researcher är inte Resumé – därför kan nyheter både vara nya och gamla. Resumé brukar ju snarast vara medel… Jag har haft nyheter där jag varit före många andra men det är inte ett egenvärde utan den här bloggen handlar om reklam utifrån mitt perspektiv som planner.
Plasten missade jag – jag läste artikeln när den kom och skrev sedan om den när jag hade tid.
Det är mycket bra att Researcher inte är Resumé, väldigt mycket bra.