Med PR i baket

Varenda liten sak ska ha sin egen dag. Just Kanelbullens Dag fick oerhört mycket uppmärksamhet och det visar sig att det är Hembakningsrådet dvs. en organisation skapad av producenterna av saker som mjöl, socker och annat som behövs för ett schysst bullbak (Dan Sukker, Electrolux, Kungsörnen, Jästbolaget, Svenskt Smör). Bra PR. (JMWs blogg)

BJM funderar över den ompositionering som den fjärde oktober genomgått: från ett årligt motstånd mot löntagarfonder till Kanelbullens Dag.

“Har fokus flyttats från politiken till konsumtion och njutning?”

(JMWs blogg)

Själv var jag uppenbarligen helt ensam om att inte äta kanelbulle i måndags :). Björns fråga är intressant. Själv ser jag fr a generation X och generation MeWe som fullfjädrade konsumenter – och det innebär snarare att man konsumerar såväl information som åsikter.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *