Sverige går först i nytt Donkan-koncept

McDonald’s tänker satsa på ett nytt koncept – och Sverige ligger bakom förändringen. Shaun Herbert, chef på DDB Stockholm, ligger bakom idén att uppgradera Gyllene bågarnas image. Det handlar om fräschare lokaler, cafékänsla och såklart uppgraderade menyer:

“Svenska konsumenter är tuffast i Europa, kanske i världen. De är vana vid en hög standard och har högt ställda förväntningar. Vinner man hjärtat hos den svenske konsumenten finns alla förutsättningar att göra det var som helst.”

(Dagens PS)

Related Posts

One thought on “Sverige går först i nytt Donkan-koncept

  1. Max

    “Svenska konsumenter är tuffast i Europa, kanske i världen.” Vilket skämt! Svenska restaurangbesökare, i synnerhet i Stockholm, bugar och bockar när serveringspersonalen behandlar dem som skit och servererar knappt tjänlig föda som ibland kostar skjortan… och känner sig sedan tvungna att betala dricks. Åk till Japan för att prova på en kultur där kunden alltid är kung. De kräsnaste konsumenterna finns i Japan, make no mistake. Dricks förekommer inte heller.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *