Annorlunda release av ny bil

Volkswagen har använt sig av en annorlunda approach när det gäller sin release av den nya bilen “Fox”. I ett samarbete med hotellkedjan Bröchner och med byrån Eventlabs valde man att låta 21 unga konstnärer, designers och inredare att göra om det trestjärniga Park Hotel i centrala Köpenhamn. Hotel Fox blir en sorts installation och buzz-marketing event. För bara några dagar sedan “återlämnades” hotellet till sina ursprungliga ägare – helt förändrat:

“Project FOX has shown to everyone, that it’s worth and a lot of fun to work for an idea, a common vision within a great team with an appropriate attitude and to create something unique.”

(Kollor)

Det är inte det enda utan projektet fortsätter med en klubb och ett upplevelsecenter för releasen.

null

Related Posts

4 thoughts on “Annorlunda release av ny bil

  1. Björn J

    Det kändes bara som ett väldigt sent inlägg om den här grejen. Och kommentaren om klubbarna var direkt fel, den kan du läsa om på deras hemsida också.

  2. N|.

    Sen? Jag har aldrig påstått att Researcher är först med allt. Och det om klubbarna kan jag erkänna är en smula snurrigt – beror antagligen på den sena timmen och en viss okoncentration.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *