Kombilotteriets TV-reklam är inte måttligt idiotisk. Den berättar att det är större chans att bli attackerad av Snömannen än att vinna en miljon i andra lotterier.
Därmed säger de att ingen kan vinna i andra lotterier, något som bevisligen inte är sant.
Jag ogillar starkt sån reklam – den skapar en dålig smak runt statistik och är också taktiskt korkad eftersom den de facto förtalar konkurrenterna. Det är också ett fördummande av konsumenten i sig.
Reklambyrå för Kombilotteriet är MOR i Malmö som inte för så länge sedan gått samman med Birgerssons Net Solutions. Kombilotteriet är en del av det socialdemokratiska partiets A-lotterier.
Den som lyssnar på vad de säger hör också att de säger vissa andra och inte alla andra…
Sunshinebrother – även om det då är “vissa” så är utsagan fortfarande att man i “vissa” lotterier aldrig vinner. Det är en utsaga som i sådana fall måste bevisas.
Gode SUnshinebrother. Nu har jag sett reklamen igen och de säger “de flesta andra spel” vilket är helt klart fler än din åsikt att de antyder att “vissa” spel är svåra att vinna på. Beef it.