Prinsen i omtvistad sponsortävling

Prins Carl Philip har deltagit i Red Bull Ultimate Driver, ett go-kartevent. Som ett brev på posten kommer kritik – fr a att det handlar om en energidryck som ända sedan den släpptes på marknaden varit omtvistad – både som produkt men också för de ibland väl överdrivna löften de ställt i sin reklam. (DN)

Det känns lite väl överdrivet. Red Bull, eller alla me too-märken som kommit efteråt, lär knappast bli förbjudna. Lill-prinsen kämpar hårt för att försöka ta upp såväl sin fars som sin farbrors varumärke som motorintresserad och det här var ett rätt bra tillfälle. Och självklart är det en rejäl fjäder i PR-hatten för Red Bull.

5 thoughts on “Prinsen i omtvistad sponsortävling

  1. dabitch

    Här är den farliga biten av mitt inlägg i korta drag: Trodde att du menade en annan sorts R. B. tävling och tänkte hälsa designprinsen välkommen till vårt fack, då r.b är ökända för att vilja ha alla rättigheter till allt som skickas in till deras design/foto/konst tävlingar. Grattis prinsen du kan bli ripped off like the rest of us. Se exemplet jag lyckades länka.

  2. dabitch

    Fattar inte vad det var för farligt ord jag lyckades ha med dom andra gångerna då jag skriver i stort sett samma sak varje gång. ??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *