Petter skriver bostadsannons

Fastighetsbolaget Notar använder sig av ett annorlunda celebrity advertising-grepp när de låter Petter vara copywriter för alla deras bostadsannonser nästa helg. Drygt 900 000 ex blir det som dels kommer att gå som bilaga i DN Bostad och dels som oadresserad dr i Stor-Stockholms. Tanken är att Petter ska kunna förändra den trista mäklarsvenska som oftast finns med i bostadsannonser. Men självklart handlar det mest om en happening. Notars marknadschef Niklas Berntzon förklarar:

“Vi hoppas att det här är ett nytt grepp som sticker ut och uppfattas som nyskapande och djärvt.”

Som extra tänker Notar försöka att erbjuda alla de som köper och säljer objekt under veckan en konsert med Petter. Såklart försöker Notar också att påskina att det inte är en unik händelse utan förklarar sig villiga att testa det hela framöver, med andra kändisar – Ulf Lundell, Jan Guillou och Fredrik Lindström är några som Berntzon tänkt sig:

“Med tanke på vår målgrupp är en klar Stockholmskoppling hos personen i fråga viktig. Samtidigt bör personen arbeta med språk i någon form.”

Hur det ser ut? Well, rätt fånigt om man frågar mig:

“Mitt i Birka! Topp-uppiffad superduper trerummare med kök och vardagsrum i öppen planlösning. Stort jävla badrum med lyxvärme för sulorna. Barren har en stor tillhörande uteplats för fester och grillkvällar, inhägnad och med trätrall.”

(di.se)

Related Posts

4 thoughts on “Petter skriver bostadsannons

  1. Chadie

    Nja, att bli av med kanslisvenska är en sak, men att ta en kille som Petter som väl inte är så bright. nja. De kunde frågat Dogge från Latin Kings, där har du en duktig språkperson. Och trevlig, ödmjuk och bra att ha med att göra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *