Dryg. Småfet. Och korkad.

Annonsen för Arlas nya förpackning av vispgrädde med copyn “Dryg. Småfet. Och korkad.” vann DN:s annonscup. Det är Leo Burnett Stockholm som gjort annonsen och även om vissa menar att annonsen vann på att råka bli placerad bredvid en sida med en stor bild av Sveriges statsminister så är den ju i sig själv rätt smart.

DN:s Reklamcup handlar om att ge större plats för printannonseringen och det är DN:s egna läsare som röstar. (Resumé)

Related Posts

13 thoughts on “Dryg. Småfet. Och korkad.

  1. dabitch

    H a h a ! J a g s å g bara r u b r i k e n på intressant och tänkte direkt på s t a t s m i n i s t e r n. Där satt den!

    Så en nya förpackningen har alltså en kork?

    Alban, det där var ju inte särskilt vitsigt alls, N| vinner ju kategorin rappa svar utan att ens behöva anstränga sig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *