Annonsen för Arlas nya förpackning av vispgrädde med copyn “Dryg. Småfet. Och korkad.” vann DN:s annonscup. Det är Leo Burnett Stockholm som gjort annonsen och även om vissa menar att annonsen vann på att råka bli placerad bredvid en sida med en stor bild av Sveriges statsminister så är den ju i sig själv rätt smart.
DN:s Reklamcup handlar om att ge större plats för printannonseringen och det är DN:s egna läsare som röstar. (Resumé)
“Dryg. Småfet. Och krokad.”
Rubriken beskriver ju dig till punkt och pricka!
“krokad” Nä, jag är rätt rak.
H a h a ! J a g s å g bara r u b r i k e n på intressant och tänkte direkt på s t a t s m i n i s t e r n. Där satt den!
Så en nya förpackningen har alltså en kork?
Alban, det där var ju inte särskilt vitsigt alls, N| vinner ju kategorin rappa svar utan att ens behöva anstränga sig.
s t a t s m i n i s t e r var alltså det s p a m flaggade ordet. Kul.
*kliar mig i huvudet* Hur fan kommer det sig?
Statsminister
Nä.
*kliar också huvudet* Nä, då fattar int ja heller….
haha?
aha, det var r u b r i k e n. Weird!
rubriken
*helförvirrat*
När jag testade “h a h a” och “r u b r i k e n” samtidigt blev det ju fel stoppat!
Det verkar inte bättre än att jag har en blacklist med egen vilja och sjutton rävar bakom örat :D