Researcher.se förändras

Researcher.se startade som en mer genomtänkt blogg i samband med att jag inte jobbade så mycket. Alltså kunde det vara en stor vidd i ämnen.

Nu jobbar jag som planner på Heimer & Company vilket gör att min tid ofta är synnerligen upptagen av kundmöten, strategimöten och att skriva strategier och koncept. Följdaktligen finns inte samma tid att driva en så pass bred blogg som Researcher.se varit.

Jag har därför bestämt mig för att försöka smalna av ämnesvalet. Följande prioritering kommer att bli vägledande för Researcher.se i framtiden:

  • Alla postningar ska ha koppling till reklambranschen. Visserligen kan det vara ganska brett och det kommer innebära att jag kommer att skriva om såväl media som om PR. Men nyhetsvärderingen kommer ändå bli mer strikt.
  • Designpostningar kommer att ske varje söndag i en “länkdump” där också lite mer lättsamma reklamnyheter finns med.
  • Jag kommer företrädesvis inrikta mig på den svenska reklambranschen.
  • Det kommer handla mer om varumärkesrelaterade ämnen än om kampanjer. Mer strategi än kreativitet. Mer koncept än formgivning.
  • Med jämna mellanrum kommer jag att posta omvärldsanalyser under rubriken “Tendens”.

Min privata blogg frikopplas från varumärket Researcher och blir kort och gott N|.

Jag hoppas att ni läsare hänger med ändå.

mvh
Niclas, ad.min Researcher.se

Related Posts

One thought on “Researcher.se förändras

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *