Vin positioneras mot homosexuella män

Att positionera sin vara är viktigt. Många försöker hitta en målgrupp som ens vara är intriktad mot. Det senaste exemplet är viner, Sun Gay rouge och Sun Gay Blanche från en vingård i Bordeaux, som enligt Vin & Sprit ska positioneras som ett vin speciellt för homosexuella personer. Vin & Sprit menar att vinerna har en extra fruktighet som tros vara trenden för framtiden – och att homosexuella män (sic!) ofta är trendkänsliga och early adopters. (Mat & Dryck via Günther)

Marknadsföring är generalismernas sköna konst. Och att använda sig av fördomarna på bästa sätt (läs mer om hur Amazon har patenterat en metod att förutsäga kundernas intressen och köp hos sina kunder på Användbart.se och Infontology)
Men det finns ett problem och det är att fördomarna aldrig kan få ta överhanden. Det känns som om Vin & Sprit fullständigt glömt bort det.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *