“Gnälliga mediekritiker och kulturdebattörer lär aldrig kunna påverka löpsedlarnas utformning, men starka konsumentkrafter kan. Därför tror jag att tidningsledningarna, trots den befogat upprörda tonen på Expressens ledarsida, är uppriktigt bekymrade över det allt oftare förekommande talet om bojkott. Att bli utkastad från marknadsplatsen vore, milt sagt, inte en bra affär. Inte ens för att värna rätten att skriva sexlöp.”
Martin Jönsson skriver om Helsingborgs-affären. Han menar att det kan finnas saker att ifrågasätta i sjukhuschefens handlande men samtidigt måste man inom mediavärlden också ta det hela på allvar. (journalisten.se)
Det är intressant att ingen företrädare för journalisterna faktiskt vågar ta den stora frågan om vad löpsedlar verkligen ska räknas som – en del av tidningen eller som marknadsföring.
Nu när Resumé försöker komma ikapp så har de i alla fall haft lite roligt med texten:
“Kvällstidningarnas chefer rasar nu mot bojkotts-chocken.”
http://www.resume.se/artikel-art_id=10244.html