Essä om design och lurifaxeri

Marissa Kraxberger skriver om problemet med att vara designer och delta i omskapandet av människors världsbilder. Hon är kritisk till vad hon menar

“…our society is almost more receptive to exaggerated stories than actually hearing the facts. We want the evocative images and drama, truth doesn’t seem to sell as well. Why is that? Before we know it the news channels are just going to be another version of Entertainment Tonight.”

Som designer ser hon ett stort problem i att avgöra när man ska använda sanningen och när man kan låta den stå tillbaka för själva “designen”.

“If society’s beliefs stem from what they read every day in the newspaper, what they watch on the news, or listen to on the radio, then we as creatives–designers, writers, art directors, and photographers–are essentially creating what their beliefs are based on.”

(Speak Up)

Related Posts

One thought on “Essä om design och lurifaxeri

  1. Håkan (hakke)

    Japp, så är det. Det är inte politikerna som måste se sig i spegeln morgon och kväll och fråga sig om de håller sig på rätt sida gränsen så de inte skapar ett samhälle av typen “1984”. Det är marknadsförare och journalister som ska se upp.
    Tur att branschen består av så kloka och trevliga människor, eller hur? ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *