Lik i garderoben
eller Den bakvända PR-idén

En del av oss minns Dressmanns något märkliga annonsering inför Alla hjärtans dag där (fr a kvinnor då) kunde plocka med sig sin makes fulaste kläder och få rabatt på det som hon köper nytt. De personer som jag frågade om annonsen tyckte det var en rätt fånig idé.

Men uppenbarligen var det någon som tyckte den var bra. I Aftonbladet har en Marie-Louise Nordin, lärare i mode på Beckmans, uttalat sig om de fula klädernas tyranni i pargarderoberna. Och Aftonbladet har fått fyra par att ställa upp med att visa sin respektives fulaste kläder.

Av någon anledning är det osedvanligt många PR-människor som väljer att visa upp sina “lik i garderoben”: Max Hellström från Rita Platzer PR, Evelina Borseman på Four C och Annica Wickman (sambo med Max) på Journalistgruppen.

Dressmann har PR-fabriken som PR-byrå.

Related Posts

One thought on “Lik i garderoben
eller Den bakvända PR-idén

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *