Gamla möbler intressantare än mediakritik

När Antikrundan startade på samma tid som både Faktum och Mediemagasinet förlorade de senare stora delar av sin publik.

Faktum har förlorat mer än hälften av sina tittare och Mediemagasinet en tredjedel. (Journalisten.se)

[Att programmen förlorat tittare;klargörande från ad.min] Det kan ju också bero på att programmen med bästa vilja inte längre kan kallas “undersökande”.

Related Posts

8 thoughts on “Gamla möbler intressantare än mediakritik

  1. David Pettersson

    Ungefär så här:

    Ur den länkade artikeln: ” I vår har snittet snarast varit runt två procent, eller 202 000 tittare – jämfört med 328 000 i fjol. … De veckor som Antikrundan sänts har Mediemagasinet haft mellan 120 000 och 250 000 tittare. Enda gången som det inte var Antikrundan, utan ishockey istället, steg Mediemagasinets publik till 320 000.”

    Ur inlägget (markerat så att det ser ut som ett citat men som antagligen är din egen kommentar): “Det kan ju också bero på att programmen med bästa vilja inte kan kallas “undersökande” längre.”

  2. Alicio

    Förresten: det verkar vara något fel. När man skriver en kommentar ser man inte vad man skriver längst ut till höger. Spalten skymmer.

  3. Annica Tiger

    Antikrundan är något som verkar intressa många. Det sänds på bästa sändningstid och givetvis får andra program slå tillbaka. Dessutom tycker jag att både Faktum och Mediemagasinet har blivit sämre. Men jag brukar se repriserna :).

    Annica

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *