Cap & Design görs om. Om och om.

För Cap & Design-läsare har det senaste året varit påfrestande. Tidningen har ofta varit försenad och när de första numren förra året dök upp var det med en synnerligen vågad formgivning. Och varje nummer har sedan varit en lekstuga för IDG:s kreativa team.

Ida Kärrby kom tillbaka efter mammaledigheten, efterlängtad, men som Bold kunde avslöja häromveckan, väljer hon att göra något annat:

“Vi är bara inte överens om vad CAP ska vara och hur den ska se ut. Tidningen har ju genomgått en del förändringar när jag var mammaledig och sedan jag kom tillbaka har vi diskuterat det fram och tillbaka. Men nu får man inse att vi inte har samma vision och då gör jag hellre något annat.”

Upprördheten är stor bland formgivare och C&D-läsare fr a när det handlar om formgivningen men också när det kommer till nyhetsvärdering.

Reklamforumet Bold innehåller många diskussioner om det hela: läs mer Bold – IDG och personalen och Bold – Angående Cap&Design och Bold – Cap&Design?

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *