Sara vann mot L’Oreal

Sara, som jobbar som barnombud i Västerås, reagerade mot en bild i dr:et “Vardag och fest”. Det är en annons från L’Oreal. Hon tyckte att annonsen såg oerhört märklig ut, lite pedofilvarning (läs hennes första postning här). Och hon anmälde den både till ERK.

ERK är väl inte direkt den mest hotfulla sak att dra fram men Sara valde att samtidigt skicka ut ett pressmeddelande och det tog skruv. Lokalnyheterna Tvärsnytt köpte nyheten och svenska L’Oreal erkände att bilden inte var speciellt bra och har nu dragit tillbaka den.

Ett gott PR-arbete att lära sig av även för oss proffs. Heja Sara! (Hedgehog in a storm)

5 thoughts on “Sara vann mot L’Oreal

  1. Annica Tiger

    ERK är ett skämt. Pressmeddelandet var rätt medicin. Även om bilden befinner sig i en gråzon, är det det dumt att använda sig av reklam som kan misstolkas och missbrukas.

    Annica

  2. lord Fredruk.

    Men vad är problemet hos kosmetikamongona? Hur i själva helvete kan man tycka att en så gubbkef bild fyller någon kommunikativ funktion alls? Pedo eller inte. Nä, ett renande stålbad(byt gärna ut metallen mot vilken kroppsvätska som helst) hade gjort gott.

  3. Pingback: adland

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *