Mycket kan man säga om Pontus Schultz men ibland slår han huvudet på spiken. Den här gången när han diskuterar Flicka-kampanjen:
Lojalitet bygger man bara på kvalitet, på att människor upplever att det pågår ett samtal som man vill återvända till. Media är en mötesplats, och som alla mötesplatser, som en vanlig middag, går man dit där de mest spännande människorna finns, där de intressantaste samtalen förs.
I en naken värld blir det till slut rätt dyrt att chocka sig till uppmärksamhet.
Så är Flicka.org på rätt spår?
Tja, jag kan tycka att det är ett rätt corny sätt att föra diskussionen på, om man vill ha någon slags lojalitet. Om man är kritisk mot nakenchocker på ett mer sofistikerat plan än att det är för djävligt att folk viker ut sig i tv, är det rätt märkligt att ta till de metoder man själv kritiserar för att synas.
Jag såg Berit Andnor i söndagens TV4 morgonprogram. Hon mötte Linda Skugge, som menat att Andnor borde avgå efter kampanjen. BA körde på med “marknadskrafterna” och så vidare. Jag håller med Linda Skugge: Avgå Andnor! Du är fullkomligt obsolet när det kommer till mediadiskussioner och vad som påverkar.
Min förra postning finns här.