Graffitti upprör Singaporianer

Nikes senaste utomhuskampanj har upprört innevånare i Singapore. Det är en kampanj som ser ut som om den var lagd ovanpå annan reklam. Mer än femtio personer har klagat och anklagat företaget för vandalism.

Clear Channels Henry Goh är mest road:

“We had a good laugh when we received this feedback.”

(Reuters)

Nike hade helt klart förväntat sig upprördheten. Enligt Ann Kositchotitana, talesman för skojätten var hela idén att bryta mot Singapores renhetsiver:

“The idea is to do something naughty like wild-postings to disrupt the neat environment of Singapore and stay in line with the street-feel of this LeBron James basketball campaign.”

(CBS.SportsLine.com)

Bakom kampanjen ligger (som vanligt) Wieden+Kennedy och bygger på strategin Ogilvy Red Card. (Clear Channel International)

Diskussionen går också hög i Norge efter gerillakampanjen runt kampanjen för Levi’s Antifit (AdLand)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>