Big Bang och AB.se

Total dominans. Det är vad man kan kalla H&Ms satsning med kodnamn “Big Bang” där de köpt upp all reklamplats på aftonbladet.se under fredag och halva lördag. De “äger” formatet under en viss tid.

Kreativ idé, utformningen är måttligt kreativ men tekniken: att man skriver in sitt mobilnummer och får ett SMS som man sedan visar i butiken för att få rabatt är helt klart banbrytande. (Resumé)

Resumé missar att fråga H&M den viktiga frågan: vad tänker de göra med alla mobiltelefonnummer de får in genom kampanjen. Uppenbart är att det handlar om förberedelse för att köra kontinuerliga kampanjer via SMS – genom den här kampanjen får man tillgång till relationer som är positiva till att få erbjudanden i mobilen. Smart H&M. Igen. Synd att Resumés journalister är så otroligt dåliga på att vara just – journalister.

Related Posts

One thought on “Big Bang och AB.se

  1. Dab

    Pang på rödbetan! :))
    Det har du alldeles rätt i, vad skall H&M med alla mobilnummer till? TÄNKER inte resumes reportrar alls numera? Eller var de alltid såhär? Har för mig att det var bättre förr….. ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *