Kvinnan har fått en ny ställning. I allt utom reklam.

“They are better educated, earning more money than ever, and make the bulk of buying decisions. Yet when it comes to wooing women, advertisers could use a lesson in the art of courtship.”

En sammanfattning av vad en studie runt reklam inriktad mot kvinnor. Deras statistik gentemot den urusla reklam som produceras är bedövande: Kvinnor disponerar över 88% av den totala omsättningen.

“53 percent of all stock purchases, 63 percent of personal computer buys, and 75 percent of all over-the-counter drug outlays.”

Bernice Kanner vid Leo Burnett menar att kvinnans köpvanor förändras och branschen måste inse det. Det är kvinnan som köper sprit, det är kvinnor som köper kondomer och kvinnor köper också vapen (i USA).

“messages work because they convey a woman’s point of view. Sex, they said, sells only if it’s portrayed from the perspective of the ‘x’ chromosome. Messages that are funny, real, evoke emotion, and acknowledge women’s growing financial power also work.”Study: Advertisers don’t ‘get’ women – Sep. 22, 2004

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *