Klüft tvålar till PR-stolle

Trots att jag är i branschen kan jag bli upplyft av såna här uttalanden:

Jag skulle aldrig ge upp mina värderingar för pengar, för att jag och Patrik skulle få ett ”högt marknadsvärde” och bli nya Becks and Posh… Hello!

Detta är Carolina Klüfts svar på Jan Källman tyckande om att Patrik Kristiansson och Carolina är Sveriges svar på David och Victoria Beckham. Som PR-konsult inriktad på idrott menar han att Klüft/Kristiansson ska trygga sina intäkter genom att gå på premiärer och synas tillsammans.

– De kan gå på premiärer tillsammans och göra jobb ihop. De är bara dumma om de inte tar möjligheten och spelar med i spelet.

(Expressen.se)

Undrar om det gått upp för herr Källman att det finns andra saker i livet än pengar? Kanske att tycka idrott är roligt, att trivas i sin villa nere i Blekinge? Dumma? Den som sa, han va’t…

Related Posts

6 thoughts on “Klüft tvålar till PR-stolle

  1. dabitch

    Hmmm… Nå Jag ser inte hur att gå på premiärer en gång då och då skulle vara att “ge upp sina värderingar för poengar” (Hon kan ju hålla sig till premiärer hon VILL se, nån braing film eller dylikt, istället för “premiärer-man-skall-synas-på). Det är ju inte som om hon är främmande för reklam – hon har ju poserat för Reebok http://ad-rag.com/109233.php – om hon väljer noga vem hon vill låna sitt ansikte till kan hon ha värdigheten i behåll. Bra skor, good causes, vad det nu är fröken Klüft bryr sig om. Hon kan *sprida* sina värderingar genom att “sälja sig”. Smart va?

  2. N/.

    Några menar att Klüft är fylld av dubbelmoral då hon tillåtit att använda sig i reklam för korv hos Shell. Själv är jag fundersam om det dels var Shell och om det inte handlar om olika saker? Paret K&K vill separera sina karriärer för att slippa jämföras. Det innebär inte att de säger att reklam är fel. De vill inte tjäna pengar på att vara ett par utan på sina insatser på friidrottsplanen. Jag tycker fortfarande att PR-snubben är den som säger korkade saker.

  3. Hans Kullin

    Hon gör inte vad som helst för pengar, och det har jag all sympati för. Men om man har den inställningen så får man också försöka kontrollera hur ens ansikte används i reklam, annars är det bara tomma ord. Jag tror inte hon har reflekterat över att hennes foto sitter på varenda Shell Select i Sverige, eftersom det är Lindvalls Chark som är hennes sponsor, vilket för övrigt även Patrik har, så de gör redan saker tillsammans. Man framstår som lätt naiv, om man säger att en sak är idioti och sedan ändå agerar så.

  4. N/.

    Carolines varumärkes kärnvärde är att vara världsbäst och gilla Carola (och spela skitgubbe). Naiv är liksom the middle name…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *