Email i B2B

När man som byrå jobbar med B2B kommer ofta idén om att använda kundens kunder för att berätta hur bra en produkt eller tjänst är. Problemet är att dessa case måste finnas tillgängliga. Det finns sällan case-files hos kunden, framförallt sådana som bygger på kundens kunds egna erfarenheter.

Karen Gedney och Joanna Belbey har några tips:

    Om man har en lång relation med en kund:

  • Se till att det sker en kontinuerlig insamling av case från kundens kund.
    Om det är en ny kund och det är bråttom kan följande idéer vara värda att testa:

  • Använd email. Förklara precis vad du söker efter och ge anledningar att svara. Sätt en deadline när du behöver svaret. Följ upp med telefonsamtal.
  • Utarbeta ett intervjuformulär innan intervjuer. Håll dig till det.
  • Spela in intervjuerna, gör transkriberingar av intervjuerna och skriv casen efter dessa.
  • Skaffa tillstånd för att kunna använda alla case.

(ClickZ Experts)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *