Corvettespot stoppad

Ännu en TV-spot har stoppats efter stora protester från starka opinionsgrupper. Den här gången är det General Motors som drar tillbaka en spot regisserad av Guy Ritchie.

Spotens skript bygger på “alla unga pojkars dröm”: att köra en Corvette snabbt. I spoten kör huvudpersonen, en ung kille, så fort att han till slut lyfter. Det är sju stycken grupper som i ett brev till GM:s ledning skriver:

“This ad is certainly among the most dangerous, anti-safety messages to be aired on national television in recent years.”

(Reuters.com tack till Clayton)

OT: GM:s talesman heter Joe Jacuzzi! Det är ju ett perfekt namn för en person som ska ‘bubbla’ mycket :)

Läs också om det på Ad Age
I Creativity:s brev har de en lite positiv approach:

At least Chevy will be able to save on some of those royalties for the Rolling Stones’ “Jumpin’ Jack Flash.”

Mer om det finns hos SF Gate och reklamfilmen kan du som super-adgrunt på Adland se filmen.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *