Bonzoo i förlust och Fast Company hänger på gärdesgår’n

Fast Co Magazine verkar ligga risigt till. I samband med att Gruner+Jahr-rodret togs över av en ny VD, Russell Denson, valde Media Life att låta sina läsare tycka till vad denne skulle göra och deras dom var klar: fimpa Fast Company:

Keep chopping until you clear out all the junk, and you can start with Fast Company, the business title bought by Brewster at the height of the ad economy. Their argument is that the title, whose ad pages are in a severe slump, lacks editorial vision and is too similar to Inc., the other G+J business title.

I enkäten var åsikten ändå att Condé Nast är det tidningsbolag som har en ljus framtid. (Media Life).

Även Bonniers bolag för nya tidsskrifter, Bonzoo, går riktigt kasst. 13 miljoner i förlust och försäljningsintäkter på 12,5 miljoner. Nästan alla nya titlar har lagts ned eller inkorporerats med äldre. Mama och Debut försvann bara efter några nummer, och shoppingtidningen Ruby blev en del av Veckorevyn. Det trots att Ruby vann pris som bästa nykomling. (Dagens Media).

Related Posts

One thought on “Bonzoo i förlust och Fast Company hänger på gärdesgår’n

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *