Aguilera tystad

Xtina med munnen ihoptråckladChristina Aguilera och andra stjärnor, såväl som kryptostjärnor från “American Idol”, deltar i en kampanj som ska få unga att rösta i valet.

Declare Yourself är en icke-politisk och ideell organisation som jobbar för att valdeltagandet ska bli högre.

creatively fusing education, entertainment, information and technology, Declare Yourself is challenging Americans between the ages of 18 and 29, especially first-time voters, to find their reason to register and to vote.

I den nya kampanjen låter man själva payoffen vara “only you can silence yourself.” och den går i både utomhus, i print liksom i TV och radio.

Xtinas printannons visar en bild på henne med mouth stitched shut in a style resembling a corset och resten av kampanjen går i ungefär samma stil.

Declare Yorself-kampanjen innebär också en turné genom landet i samarbete med Declaration of Independence Road Trip som arbetar med liknande frågor och spoken-wordshower liksom relationsskapande.

Projektet stöds bland annat av AXA Financial, Yahoo! (mer än 200 000 registreringsformulär har laddats ned från sajterna), Clear Channel och Friendster.

Byrån är den LA-baserade Benenson Janson. (Advertising-UK)

A version in English at Ad-rag

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *