Cavling super vidare

Jag fortsätter serien “Vigs i Cannes” med citat från herr chefredaktörs dagbok från Cannes Lions. Det är… upplysande läsning, inte upplysande om reklam men däremot när det gäller Cavlings fullständiga ointresse för det ämne som tidningen han rattar faktiskt (ska) skriva om.

Dag 5

Senil är bara förnamnet på denna fransos som talar hygglig engelska. Det gör honom unik i Cannes. Därefter följde en utdelning där några svenskar fick pris. Grattis F&B. Ni är duktiga och präktiga. Nästan alla fick två pris, jag fattade inte alls varför de måste upp och ner på scenen två gånger, så snygga var nästan ingen. Jag kan inte klaga på juryn eftersom många, ja nästan alla deras val överensstämde med min smak.

Vilken förklarar varför resten av reklambranschen tycker att det är trista vinnare i år.

Alltså det viktigaste är inte att champagnen är gratis och bellinisarna med rysk kaviar är gratis och fyrverkeriet är jättestort, det viktigaste är att det är så mycket folk att man inte känner sig övergiven.

Vi känner alla till de där brudarna som blir lite gråtmilda när de fått i sig för mycket. Vigs gör en “tonårsbrud-på-fyllan”. Branschen applåderar.

Dag 6

Att vara chefredaktör på Resumé är ibland en plåga. Det finns två sorters reklamare: bittra eller sura. Eller både och. Mest av allt älskar de att klaga och gnälla på Resumé. Det kan bli lite tjatigt efter en tio-tolv samtal. På en timme. Danskar och finnar däremot är schyssta människor, de gillar Resumé och hatar sina egna branschtidningar som enligt dem har MYCKET att lära av Resumé.

Vigs. Du har missuppfattat något: alla som gnäller på dig och dina texter gnäller inte på Resumé. Och ingen jävel tycker synd om dig.

Först raggade jag på en finska men sen gick jag över till några brittiska tjejer som Johan hittade, men plötsligt försvann de. Men de kanske kommer tillbaka, bjöd dem nämligen till midsommarfesten idag.

Herre je…

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *