Fly me home

Historien om FlyMe har egentligen pågått rätt länge. De startade sin bana med att reta upp staten genom att göra reklam på enkronor. Många har menat att bolaget kan inte överleva och onekligen är de senaste tidernas händelser märkliga.

Det är inte bara resenärerna som påverkas när ett resebolag går i konken. Så också leverantörer. Bland annat bolaget Wonderbrand, som dock valt att ta det säkra före det osäkra och köra på kort fakturering. (Resumé)

Flygbolaget Sterling liksom SJ väljer att skapa PR för sig själva genom att både hjälpa de strandsatta resenärer som köpt resor med Fly Me, liksom att de skapar möjligheter för resenärer att se att de är alternativen. (Flymekampanj hos SterlingResumé och DN )

A. von Achtersnurra har hittat en annons som Fly Me kör samma dag som de går i konken. Och anser sig hittat ett subliminalt budskap: ”Nedräkningen har börjat”

En blogg som valt att satsa på att marknadsföra sig i kommentarer hos massor av bloggar som skriver om Fly Me är Flygresor.wordpress.com ((Det är ett medvetet val att inte länka…)) – en företagsblogg som försöker köra stealthmarknadsföring.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *