Att ljuga ihop en historia är knappast något nytt men i marknadsföringsgrenen “storytelling” menar Erik Nissen Johansen att det finns ytterligare saker att göra. di.se har gjort en lång intressant artikel om honom och hans byrå Stylt Trampoli som skapat en egen nisch i att skapa historier runt varumärken.
Alla projekt börjar med ett manus, en historia. Dramaturgin bygger på något som folk vet, tror sig veta och känner igen.
Pingback: Beta Alfa » I väntan på schlager - lördagsgodis
Hur förfelat storytelling kändes i den där artikeln i DI. För min del betyder stortelling något helt annat alltså. Som den här. The Nike Story
http://www.fastcompany.com/magazine/31/nike.html
men det kanske är bluff det också – förfinatär det nog i alla fall. Som Disney som beskriver sig som småstadsbo fastän han bara bodde så en kort period, en myt som fick följa med sen och många av hans filmer utspelades ju också i denmiljön…
Mary’s last blog post..Det är knackigt med försvaret…