Annorlunda release av ny bil

Volkswagen har använt sig av en annorlunda approach när det gäller sin release av den nya bilen “Fox”. I ett samarbete med hotellkedjan Bröchner och med byrån Eventlabs valde man att låta 21 unga konstnärer, designers och inredare att göra om det trestjärniga Park Hotel i centrala Köpenhamn. Hotel Fox blir en sorts installation och buzz-marketing event. För bara några dagar sedan “återlämnades” hotellet till sina ursprungliga ägare – helt förändrat:

“Project FOX has shown to everyone, that it’s worth and a lot of fun to work for an idea, a common vision within a great team with an appropriate attitude and to create something unique.”

(Kollor)

Det är inte det enda utan projektet fortsätter med en klubb och ett upplevelsecenter för releasen.

null

4 thoughts on “Annorlunda release av ny bil

  1. Björn J

    Det kändes bara som ett väldigt sent inlägg om den här grejen. Och kommentaren om klubbarna var direkt fel, den kan du läsa om på deras hemsida också.

  2. N|.

    Sen? Jag har aldrig påstått att Researcher är först med allt. Och det om klubbarna kan jag erkänna är en smula snurrigt – beror antagligen på den sena timmen och en viss okoncentration.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *